همواره هلدینگ‌های موفق از الگویی یکسان مشتمل بر 3 اصل بینش ارزش‌آفرینی، ویژگی‌های سازمانی متمایز و کانون تجارت پیروی می‌کنند. سبک‌های نظارت در ستاد نیز براساس دو مؤلفه برنامه‌ریزی و کیفیت بصورت برنامه‌ریزی استراتژیک، کنترل استراتژیک و کنترل مالی اعمال می‌شود. لذا با توجه به اصول فوق و طبق ماده 3 اساسنامه موضوع فعالیت هلدینگ بازرگانی شاهد بدین شرح می‌باشد:

-     تأسیس و ایجاد کارخانجات و واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی، ساختمانی و شرکت‌ها و اداره آنان و مشارکت در سایر شرکت‌ها و تأسیس شعبه یا نمایندگی در داخل و خارج از کشور، خرید و فروش، نگهداری و اداره و کارگزاری سهام.

-     اخذ نمایندگی، ایجاد شعبه و اعطاء نمایندگی در داخل و خارج از کشور و اخذ مجوزهای لازم به منظور اجرای طرح‌های تولیدی جدید و یا توسعه و تکمیل کارخانجات تولیدی.

-         مبادرت به کلیه عملیات بازرگانی اعم از خرید یا فروش واردات و صادرات و انجام هرگونه معاملات مجاز داخلی و خارجی.

-         استفاده از تسهیلات مالی و اعتباری بانک‌ها و مؤسسات اعتباری.

-         اعطای تسهیلات به شرکت‌های تابعه و وابسته.

-         تشویق و تسهیل امر سرمایه‌گذاری برای اشخاص حقیقی و حقوقی.